COMMUNICATIE 2.0
Ontwikkelingen zijn van invloed op de organisatiedoelstellingen en daar heb je als organisatie niet altijd evenveel invloed op. Wel heb je invloed op wat je vertelt over je bedrijf. Sterker nog, dat kun je grotendeels regisseren zolang het waar is. Het vertellen van het ware verhaal, ook wel corporate story genoemd, is het fundament van communicatie 2.0. Het ware verhaal vertelt je in- en opstelling. Het is constructief & positief en vertelt ‘zichzelf’ door de juiste inzet van corporate communicatie. Dit verhaal intern vertellen is een must: medewerkers maken het verschil en vertellen het ware verhaal van de organisatie naar buiten toe. Extern winnen = intern beginnen lijkt een inkopper maar veel bedrijven gaan hieraan voorbij. Bedrijven laten graag de buitenkant zien terwijl de binnenkant en de buitenkant niet altijd met elkaar in overeenstemming zijn. Dit gelijk krijgen is lastig en heb je niet zomaar voor elkaar. Tegenwoordig verwachten consumenten & bedrijven alleen het ware verhaal. Communicatie 2.0 richt zich op het verankeren van de organisatie in de samenleving.